Strona główna » Newsy » BMW M GMbH obchodzi 40-lecie - kilka słów o firmie i galeria produktów
18. 05. 2012 // K. Sawicki
BMW M GMbH świętuje właśnie swoje 40-lecie. Z tej okazji postanowiło podzielić się z nami mega-galerią zdjęć starszych i młodszych "emek" i pokrótce przedstawić swoją historię.
Sportowy oddział BMW został założony w 1972 roku. Zespół M GMbH składał się wtedy z 35 pracowników, którymi przewodził Jochen Neerpasch. Za jego czasów firma wyprodukowała modele 3.0 CSL czy 2000 i przyciągnęła takich kierowców jak Chris Amon, Toine Hezemans, Hans-Joachim Stuck czy Dieter Quester.
Po sukcesach na torze, w 1974 roku M GMbH stworzyło własną wersję serii 5 różniącą się od fabrycznego auta mocniejszym silnikiem, sportowym zawieszeniem czy lepszymi hamulcami. 4 lata później powstał M1 - kultowy model, który wyjechał na drogi w serii kilkuset sztuk.
W 1980 roku miejsce dyrektora zarządzającego oddziału BMW zajął Dieter Stappert, który nadzorował debiut bawarskiej marki w F1. W 1984 roku na rynek trafiły modele M5 oraz M635CSi coupe. Ten drugi otrzymał miano "wilka w owczej skórze", bo choć na to nie wyglądał, miał 286 KM i potrafił pomknąć 245 km/h.
Po sukcesach w Formule 1, M GMbH postanowiło spróbować swoich sił w wyścigach Touring Car. W 1986 roku powstało wyścigowe M3, które wyposażono w 4-cylindrowy motor o mocy 195 KM. Fani z pewnością pamiętają, że M-trójka okazała się w wyścigach niepokonana.
Teraz sportowa filia BMW może poszczycić się ogromną gamą modelową, która niedawno została wzbogacona o auta z potrójnie turbodoładowanym dieslem.
Sportowy oddział BMW został założony w 1972 roku. Zespół M GMbH składał się wtedy z 35 pracowników, którymi przewodził Jochen Neerpasch. Za jego czasów firma wyprodukowała modele 3.0 CSL czy 2000 i przyciągnęła takich kierowców jak Chris Amon, Toine Hezemans, Hans-Joachim Stuck czy Dieter Quester.
Po sukcesach na torze, w 1974 roku M GMbH stworzyło własną wersję serii 5 różniącą się od fabrycznego auta mocniejszym silnikiem, sportowym zawieszeniem czy lepszymi hamulcami. 4 lata później powstał M1 - kultowy model, który wyjechał na drogi w serii kilkuset sztuk.
W 1980 roku miejsce dyrektora zarządzającego oddziału BMW zajął Dieter Stappert, który nadzorował debiut bawarskiej marki w F1. W 1984 roku na rynek trafiły modele M5 oraz M635CSi coupe. Ten drugi otrzymał miano "wilka w owczej skórze", bo choć na to nie wyglądał, miał 286 KM i potrafił pomknąć 245 km/h.
Po sukcesach w Formule 1, M GMbH postanowiło spróbować swoich sił w wyścigach Touring Car. W 1986 roku powstało wyścigowe M3, które wyposażono w 4-cylindrowy motor o mocy 195 KM. Fani z pewnością pamiętają, że M-trójka okazała się w wyścigach niepokonana.
Teraz sportowa filia BMW może poszczycić się ogromną gamą modelową, która niedawno została wzbogacona o auta z potrójnie turbodoładowanym dieslem.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Szef BMW M zapowiada nowe modele
BMW M3 Cabrio po modernizacjach ATT-TEC
Nowe BMW M6 - bawarskie superauto w pełnej krasie!
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »