Strona główna  »  Newsy  »  Ford Mustang Shelby GT500 z 1967 roku - piękny i wściekły klasyk
Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring

Ford Mustang Shelby GT500 z 1967 roku - piękny i wściekły klasyk

10. 12. 2010 // A. Łukasiewicz

Ford Mustang Fastback z jednego z najlepszych roczników '67 - przeszedł metamorfozę u tunera Pro Touring Super Cars. Został on przerobiony w stylu tzw. „pro touring” (klasyczny wygląd, nowoczesna technologia), a właściwie „resto mod”, czyli podczas restaurowania dokonano w nim nowoczesnych modyfikacji, aby był lepszy, niż egzemplarze opuszczające fabrykę.

Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring
Poczciwy kucyk przemienił się w rasowego rumaka, lecz na szczęście nie w modnym ostatnimi laty wydaniu "Eleonor". Karoseria została wygładzona, wszelkie szpary, szczeliny dopasowywano tak długo, aż będą idealnych rozmiarów, tak o jakich nawet nie śniło się mechanikom Shelby’ego w 1967 roku. Następnie na karoserię można było kłaść niebieskawy lakier „Acapulco Blue”, a potem białe pasy wzdłuż całej linii auta.

Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring


Do karoserii seryjnego Mustanga zamontowano body kit GT500 w postaci nowego przodu z centralnie umieszczonymi światłami, kurek wlewu paliwa, spojler tylny, nowa maska z wlotem, nakładki na boczne panele i wiele innych specyficznych elementów made by Shelby. Tylne światła sekwencyjne są w technice LED. Dookoła są nowe chromy oraz szyby.

Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring
Prawdziwym klejnotem jest jednak to, co kryje się pod maską. Fordowskie V8 o pojemności 4.6 litra, jednak pochodzące od modelu Mustang Cobra 2004, a to oznacza moc i osiągi których klasyczne gaźnikowce mogą pozazdrościć. Silnik ma kompresor oraz sportowy system dolotowy, co daje mu kopa do 444 KM i 672 Nm. Silniki z Cobry znane są z dużej podatności na modyfikacje i ogromnych rezerw mocy mimo dosyć skromnej jak na Amerykę pojemności skokowej.

Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring
Dopasowano do motoru nową, aluminiową chłodnicę oraz kompletny wydech na zamówienie z komponentów Magnaflow.

Spód pomalowano na czerwono, jak w oryginale z '67. Moc przenoszona jest na koła za pomocą 6-biegowej skrzyni. Sprzęgło pochodzi od Centerforce – DFX – przerobione na hydrauliczne, aby działało w starym aucie. Całe zawieszenie łącznie z pseudo ramami pochodzi od Martz, z kolei amortyzatory regulowane indywidualnie od Strange, tudzież VariShocks. 

Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring
Poprawne hamowanie zapewnia układ od Wilwood. Felgi to klasyczne Coys’y o rozmiarze '18 cali z wyczynowymi oponami BFG G-Force T/A. Muscle car prowadzi się lepiej i wyczuwalna jest większa sztywność karoserii. Wnętrze dyskretnie zmieniono i odświeżono oraz dodatkowo wygłuszono.

Na koniec najlepsze – ten egzemplarz jest na sprzedaż i wyceniono go na 99.900 USD. Doprowadzenie go do stanu w jakim znajduje się teraz pochłonęło znacznie więcej $$$, tym bardziej, że nie oszczędzono na nim ani centa!

 



Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring


Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring Ford Mustang Shelby GT500 w stylu Pro Touring

Redakcyjne: Kontakt Regulamin Polityka prywatności
© 2024 TopCars.pl Kanały RSS.
Subskrybuj »