Strona główna » Newsy » Targi w Detroit: Chevrolet Corvette Z06 i C7.R, czyli ekstremalne nowości
14. 01. 2014 // K. Sawicki
Na salonie w Detroit zadebiutowały dwie nowe wersje Chevroleta Corvette - Z06 oraz C7.R.
Pierwszą odmianę wyróżniono z zewnątrz elementami nadwozia wykonanymi z włókna węglowego oraz nowymi kołami. 19-calowe felgi przednie połączono z oponami P285/30ZR19, natomiast 20-calowe felgi tylne otrzymały opony 335/25ZR20.
Pod maską Z06 kryje całkowicie nowe 6,2-litrowe V8, które zaopatrzono w turbosprężarkę Eaton i intercooler. Jednostka napędowa, połączona z 7-biegową skrzynią manualną lub 8-biegową automatyczną, jest w stanie zaoferować 625 KM mocy i 861 Nm momentu obrotowego.
W seryjnym wyposażeniu nowego wariantu Corvette znajdziemy zdejmowany dach wykonany z włókna węglowego, natomiast opcjonalnie można do Z06 zamówić m.in. opony Michelin Pilot Super Sport Cup oraz karbonowo-ceramiczne hamulce.
Jeśli chodzi o Corvette C7.R, w przypadku tej wersji mamy do czynienia z samochodem przygotowanym do startu w seriach wyścigowych typu United SportsCar Racing czy Le Mans. Auto można łatwo rozpoznać po body-kicie nadwozia zawierającym m.in. duże skrzydło tylne.
Pod 18-calowymi felgami z wyścigowymi oponami Michelina znajdziemy 6-tłokowe zaciski hamulców, natomiast pod maską - wolnossący silnik 5.5 V8. Oferuje on ponad 485 KM, co jednak oznacza, że jest znacznie słabszy od Z06.
C7.R zadebiutuje na torze już 25 stycznia, Z06 pojawi się w sprzedaży na początku 2015 roku.
Pierwszą odmianę wyróżniono z zewnątrz elementami nadwozia wykonanymi z włókna węglowego oraz nowymi kołami. 19-calowe felgi przednie połączono z oponami P285/30ZR19, natomiast 20-calowe felgi tylne otrzymały opony 335/25ZR20.
Pod maską Z06 kryje całkowicie nowe 6,2-litrowe V8, które zaopatrzono w turbosprężarkę Eaton i intercooler. Jednostka napędowa, połączona z 7-biegową skrzynią manualną lub 8-biegową automatyczną, jest w stanie zaoferować 625 KM mocy i 861 Nm momentu obrotowego.
W seryjnym wyposażeniu nowego wariantu Corvette znajdziemy zdejmowany dach wykonany z włókna węglowego, natomiast opcjonalnie można do Z06 zamówić m.in. opony Michelin Pilot Super Sport Cup oraz karbonowo-ceramiczne hamulce.
Jeśli chodzi o Corvette C7.R, w przypadku tej wersji mamy do czynienia z samochodem przygotowanym do startu w seriach wyścigowych typu United SportsCar Racing czy Le Mans. Auto można łatwo rozpoznać po body-kicie nadwozia zawierającym m.in. duże skrzydło tylne.
Pod 18-calowymi felgami z wyścigowymi oponami Michelina znajdziemy 6-tłokowe zaciski hamulców, natomiast pod maską - wolnossący silnik 5.5 V8. Oferuje on ponad 485 KM, co jednak oznacza, że jest znacznie słabszy od Z06.
C7.R zadebiutuje na torze już 25 stycznia, Z06 pojawi się w sprzedaży na początku 2015 roku.
Chevrolet Corvette C7R - NAIAS 2014
Chevrolet Corvette C7R - NAIAS 2014
Chevrolet Corvette C7R - NAIAS 2014 Chevrolet Corvette C7R
Chevrolet Corvette C7R Chevrolet Corvette C7R
Chevrolet Corvette C7R Chevrolet Corvette C7R
Chevrolet Corvette C7R Chevrolet Corvette C7R
Chevrolet Corvette C7R Chevrolet Corvette C7R
Chevrolet Corvette C7R - NAIAS 2014 Chevrolet Corvette C7R
Chevrolet Corvette C7R Chevrolet Corvette C7R
Chevrolet Corvette C7R Chevrolet Corvette C7R
Chevrolet Corvette C7R Chevrolet Corvette C7R
Chevrolet Corvette C7R Chevrolet Corvette C7R
Źródło: worldcarfans