Strona główna  »  Newsy  »  Mercedes S600 S V12 R Biturbo - Brabus o mocy 800 KM
Mercedes S600 S V12 R Biturbo 800 Brabus

Mercedes S600 S V12 R Biturbo - Brabus o mocy 800 KM

26. 10. 2010 // M. Grygier
Brabusy zawsze wywołują gęsią skórkę. Jakakolwiek nie jest to realizacja, porywa. Szczególnie jeżeli mówimy tutaj o mocy 800 KM!

Nawet smart od Brabusa zrobił zamieszanie w tuningowym światku. Teraz jednak mamy dla Was coś z zupełnie drugiej strony... mocy. Mercedes klasy S z silnikiem V12, wsparty systemem biturbo! Tuner ma dwa podejścia do wzmocnienia silnika. Pierwszy sprowadza się do ulepszeń osprzętu, drugi do powiększenia pojemności. I właśnie z tym drugim wariantem mamy teraz do czynienia. 

W tym konkretnym egzemplarzu mamy silnik V12 o pojemności 5513 cm3, który wsparty jest przez dwie turbosprężarki. Moc - 517 KM i 830 Nm. Tyle ma seryjnie. Jednak Brabus poszedł na całość i zabrał się za rozwiercenie jednostki napędowej! Zwiększył się wymiar cylindrów do 83mm oraz skok cylindra do 96mm. Objętość skoczyła do 6233 cm3!

Modernizacji było oczywiście znacznie więcej - tłoki, głowica, korbowody, doloty i kolektory itp. Na nowo zaprogramowano ECU, które specjalnie trzeba było przystosować do (w zasadzie) nowego silnika. Jaki jest efekt końcowy? Dokładnie 800 KM przy 5,5 tysiąca obrotów na minutę! Jeszcze większe wrażenie robi maksymalny moment obrotowy na poziomie 1420 Nm (później ograniczony do 1100 Nm)! 

Tak potworną moc trzeba jakoś przenieść na koła. Służy temu 5-biegowy automat Mercedesa. Seryjny? Tego nie wiemy. Zawieszenie można teraz obniżyć (system pneumatyczny) o 15mm. Osiągi tak mocnego i ciężkiego (2210 kg) sedana są powalające, więc trzeba jakoś go wyhamować. Służy do tego nowy układ hamulcowy z zaciskami o - uwaga! - 12-tłoczkach z przodu oraz 8-tłoczkach z tyłu! 

Przejdźmy do osiągów - pierwsza setka w 3,9 sekundy! Kosmos. Druga setka - 10,3 sekundy. Kosmos prim! Trzecia setka - 24,9 sekundy! Maksymalnie rozpędzimy się do 350 km/h. W limuzynie...

Wewnątrz jest oczywiście komfortowo niczym w luksusowej rezydencji. Skóra, monitory dla pasażerów itp. Całości dopełnia oczywiście pakiet stylizacyjny nadwozia. Został on przejęty z wersji 750-konnej. Wygląda naprawdę dobrze i dynamicznie. Co ważniejsze, nie jest przesadzony. Auto wygląda na wolniejsze, niż w rzeczywistości jest. I dobrze.


Źródło: Automobilesreview
Redakcyjne: Kontakt Regulamin Polityka prywatności
© 2024 TopCars.pl Kanały RSS.
Subskrybuj »