Strona główna » Newsy » Nowy Ford Focus RS z potężniejszym silnikiem i doskonalszym napędem
28. 09. 2011 // K. Sawicki
Choć w Internecie pojawiły się plotki sugerujące, że Ford zrezygnuje z przygotowywania nowej generacji Focusa RS, teraz wiemy, że auto jest w pracach. Co więcej, do dyspozycji mamy pierwsze szczegóły na jego temat.
Jak zdradził Gunnar Herrmann (szef działu kompaktowych modeli Forda) na łamach portalu Drive, nadchodzące wcielenie ekstremalnego Focusa zostanie wyposażone w silnik mocniejszy niż dotychczas, ale zachowa nierzadko krytykowany napęd na przednie koła.
Herrmann nie ujawnił, ile dokładnie koni mechanicznych oferować będzie nadchodzący RS, ale zasugerował, że liczba koni kształtować się będzie na poziomie pomiędzy 350 a 380 KM. Szef działu Forda nie zdradził też, jaki silnik generować będzie taką moc, ale możemy być niemal 100-procentowo pewni, że będzie to nowy „benzyniak” 2.0 EcoBoost.
Połączenie wysokiej mocy z napędem wyłącznie na jedną oś wymusi na konstruktorach Forda zastosowanie szeregu podzespołów usprawniających przyczepność pojazdu. Wśród nich znajdzie się na pewno zaawansowane technicznie zawieszenie oraz dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Zaletą zastosowania takich elementów zamiast napędu na cztery koła są niższe koszty oraz niższa masa.
Nowa odsłona Forda Focusa RS powinna zawitać do salonów sprzedaży pod koniec 2013 lub na początku 2014 roku.
Jak zdradził Gunnar Herrmann (szef działu kompaktowych modeli Forda) na łamach portalu Drive, nadchodzące wcielenie ekstremalnego Focusa zostanie wyposażone w silnik mocniejszy niż dotychczas, ale zachowa nierzadko krytykowany napęd na przednie koła.
Herrmann nie ujawnił, ile dokładnie koni mechanicznych oferować będzie nadchodzący RS, ale zasugerował, że liczba koni kształtować się będzie na poziomie pomiędzy 350 a 380 KM. Szef działu Forda nie zdradził też, jaki silnik generować będzie taką moc, ale możemy być niemal 100-procentowo pewni, że będzie to nowy „benzyniak” 2.0 EcoBoost.
Połączenie wysokiej mocy z napędem wyłącznie na jedną oś wymusi na konstruktorach Forda zastosowanie szeregu podzespołów usprawniających przyczepność pojazdu. Wśród nich znajdzie się na pewno zaawansowane technicznie zawieszenie oraz dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Zaletą zastosowania takich elementów zamiast napędu na cztery koła są niższe koszty oraz niższa masa.
Nowa odsłona Forda Focusa RS powinna zawitać do salonów sprzedaży pod koniec 2013 lub na początku 2014 roku.
Ford Focus RS500 - obecna generacja
Ford Focus RS500 - obecna generacja
Ford Focus RS500 - obecna generacja Ford Focus RS500 - obecna generacja
Ford Focus RS500 - obecna generacja Ford Focus RS500 - obecna generacja
Ford Focus RS500 - obecna generacja Ford Focus RS500 - obecna generacja
Ford Focus RS500 - obecna generacja Ford Focus RS500 - obecna generacja
Ford Focus RS500 - obecna generacja Ford Focus RS500 - obecna generacja
Ford Focus RS500 - obecna generacja Ford Focus RS500 - obecna generacja
Ford Focus RS500 - obecna generacja Ford Focus RS500 - obecna generacja
Ford Focus RS500 - obecna generacja Ford Focus RS500 - obecna generacja
Ford Focus RS500 - obecna generacja Ford Focus RS500 - obecna generacja
Ford Focus RS500 - obecna generacja Ford Focus RS500 - obecna generacja
Źródło: motorauthority
Podobne artykuły
Nowy Ford Focus RS ujawniony w amerykańskiej specyfikacji
Nowy Ford Focus RS - nieoficjalne szczegóły na temat hot-hatcha
Ford Focus ST 2015 z odświeżonym nadwoziem, ulepszonym podwoziem i nowym silnikiem
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »